Monday, January 10, 2011

Sfaturi pentru emigrare

Acum e acum: trebuie sa invatam franceza. Nu stiu cum stai tu draga cititorule cu franceza, dar eu am studiat-o la un moment dat. Studiat e totusi mult spus din moment ce nu mai retin mare lucru in ceea ce priveste gramatica acestei limbi a iubirii, dar 2-3 fraze mai reusesc sa scot pe gura. In scurta vizita la Paris, din primavara anului trecut am reusit sa dau “binete”, chem un taxi si chiar sa am o scurta conversatie cu taximetristul....



Probabil franceza mi-a stalcita a zgariat creierul francezului dar am reusit sa ne amuzam un pic in ceea ce priveste cativa tembeli din trafic, infrastructurii inexistente in Romania si a salariilor de nimic cu ajutorul carora traim in tara asta din lumea a – III - a. ocoloita de civilizatie.

Acum serios, trebuie sa te apuci de franceza daca esti in stadiul meu. Interviul din cadrul procesului de emigrare se va sustine 99% in limba franceza si doar 2-3 intrebari vor fi in limba engleza. Voi publica la momentul oportun o lista cu cateva sute de “posibile” intrebari orientative din cadrul interviului la care ar fi bine sa poti raspunde in franceza, intr-o maniera rezonabila. Iar pentru asta, iti recomand:

Franceza in 30 de zile – Micheline Funke
http://www.buybooks.ro/franceza-in-30-de-zile-cu-cd-aud.html

Resursa gratuita de invatat on-line:
http://limbafranceza.ro/

Niscai presa de citit de pe la ei:
Le Monde
Le Figaro
Libération
Le Parisien
La Tribune
L'Équipe

Radio:
Radio France International (Link)
Alouette (Link)
Europe 1 (Link)

Incearca draga cititorului, sa te expui cat mai mult. Inlocuieste Can Can-ul si Libertatea de dimineata, cu Le Monde sau Le Figaro. Schimba kiss fm-ul din masina cu Radio France International Romania (link).
Spor la munca!

No comments:

Post a Comment